برگزاری نمایشگاه مشترک مجموعه نیاوران و سعدآباد از آثار «ایران درودی»

نمایشگاه آثار برگزیده « ایران دخت درودی » با مشارکت و همکاری مجموعه نیاوران و سعدآباد یازدهم مهرماه در موزه هنرهای زیبای سعدآباد گشایش می یابد.

به گزارش میراث آریا، در راستای تعامل میان موزه ای و برپایی نمایشگاه آثار هنرمند برجسته «ایران درودی» که با همکاری مجموعه نیاوران و مجموعه سعدآباد روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه در موزه هنرهای زیبای سعدآباد افتتاح می شود، ۵ اثر از تابلوهای رنگ و روغن این هنرمند محفوظ در گنجینه موزه های نیاوران به مجموعه سعدآباد بصورت موقت و امانی نمایش داده می شود.

در حاشیه این نمایشگاه، نشست تخصصی تحلیل و بررسی آثار « ایراندخت درودی » با حضور استاد طاها بهبهانی ( نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت) ، دکتر سمیه رمضان ماهی (عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه سوره) و تکتم نعیمی (مدیرعامل موسسه ایران دخت درودی)  چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰ در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه سعدآباد برگزار می شود و شرکت در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد است.

ایران درودی یکی از مشهورترین نقاشان ایران به شمار می‌رود که عنصر نور، بخش جداناشدنی از نقاشی‌های اوست. آثار این هنرمند در سراسر دنیا با تحسین مواجه شده و چهره‌های سرشناسی همچون "آندره مالرو"، "ژان کوکتو" و "سالوادور دالی" او را ستوده‌اند.

ایران درودی همواره در حال روایت کردن ایران بود. روایت‌هایی از خاک و زمین، اساطیر و فرهنگ و یا روایت‌هایی که وطن او را شکل می‌دهند، مضمون اصلی آثار اوست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071000826
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha